ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

افزایش ۱۵ تا ۳۲ درصدی شهریه مهدکودک‌ها

  • کد خبر: ۸۵۹۵۱
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
افزایش ۱۵ تا ۳۲ درصدی شهریه مهدکودک‌ها
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی: بازگشایی مهدکودک‌ها تابع بازگشایی مدارس است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ از امسال همه مهدکودک‌ها زیر نظر آموزش وپرورش و تابع مقررات و ضوابط این حوزه فعالیت می‌کنند و دیگر بهزیستی نقشی در تصمیم گیری برای مهد‌ها ندارد. از همین رو اکنون بنا به گفته مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی، عملیات اجرایی سامان دهی مهدکودک‌ها ذیل مقررات این اداره کل درحال انجام است و بازگشایی این مراکز نیز تابع مقررات آموزش وپرورش است و مشابه بازگشایی مدارس انجام می‌شود.

قاسم علی خدابنده در گفتگو با شهرآرا، با بیان اینکه دیروز دستور العمل تعیین شهریه خدمات آموزشی، پرورشی، بهداشتی و رفاهی مهدکودک‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ ازسوی علیرضا حاجیان‌زاده، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در ۱۲ بند ابلاغ شد، افزود: براساس این دستورالعمل شهریه انواع مهدکودک‌ها (شهری و روستایی) نسبت به شهریه ابلاغی در سال۱۳۹۹ تا زمان اجراشدن بند ج ردیف۸ ماده۱۰ اساس‌نامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، با افزایشی ۱۵ تا ۳۲درصدی تعیین می‌شود.

تهیه میان وعده کودکان در مهدکودک‌ها ممنوع است

وی در ادامه با اشاره به دیگر موارد مطرح شده در این دستورالعمل گفت: همچنین تهیه صبحانه و ناهار و میان وعده برای کودکان تا زمان اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوع است؛ بنابراین، برحسب شرایط و اعلام این ستاد در زمان مقتضی عملیاتی می‌شود؛ تهیه و تأمین لوازم بهداشتی مصرفی عمومی مهدکودک مانند مایع دست شویی، دستمال کاغذی، مواد ضدعفونی کننده و... نیز به عهده مهدکودک است؛ همچنین تهیه ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده شخصی برعهده خانواده است.

خدابنده ادامه داد: تهیه لوازم تحریر مورد نیاز کودک برای استفاده در مهدکودک نیز برعهده خانواده است؛ بنابراین برای رفاه حال خانواده و در صورت رضایت آنان، با پرداخت هزینه مربوط و درج موضوع در پیوست قرارداد بین مهدکودک و خانواده (متمم قرارداد)، مهدکودک می‌تواند برای تهیه آن اقدام کند؛ همچنین هزینه سرویس رفت و آمد کودکان براساس نرخ مصوب آموزش وپرورش تعیین می‌شود.

سامان‌دهی مهدکودک‌ها در چارچوب آموزش‌وپرورش

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی همچنین درباره آخرین وضعیت سامان دهی مهدکودک‌ها پس از پیوستن این مراکز به مراکز زیر پوشش آموزش وپرورش گفت: امسال همه مهدکودک‌ها زیر نظر آموزش وپرورش فعالیت می‌کنند؛ از همین رو اکنون موضوع سامان دهی تعداد و میزان این مهد‌ها در استان و مشهد درحال انجام است و ما کار‌های ابتدایی مانند ثبت مهدکودک‌ها در سامانه، پیگیری تبدیل وضعیت مجوز‌های این مهد‌ها از بهزیستی به آموزش وپرورش و قرارگیری این مهد‌ها در چارچوب اجرایی و اداری آموزش وپرورش را در دست اقدام داریم.

وی تأکید کرد: به قطع هرچه جلوتر برویم و اطلاعات ما کامل‌تر شود، به سمتی خواهیم رفت که مهدکودک‌ها در قالب برنامه‌های آموزش وپرورش قرار گیرند و فعالیت هایشان را برمبنای این قالب‌ها انجام دهند.
خدابنده درباره چگونگی بازگشایی کامل مهدکودک‌ها نیز گفت: بازگشایی مهدکودک شامل دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و تابع برنامه‌های آموزش وپرورش است؛ بنابراین بازگشایی مهد‌ها نیز مانند بازگشایی مدارس است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->